Pro pohřební služby
Vydání těla zemřelé/ho bude možné pouze po předložení kompletně vyplněného formuláře
„Souhlas s převozem těla zemřelé/ho“. Tento formulář je volně ke stažení
ZDE. Vyplněný formulář, který pracovník pohřební služby před převzetím těla předá zaměstnancům pracoviště, a který je zároveň dokladem toho, že pohřební služba přebírá plnou odpovědnost za následnou manipulaci s tělem zemřelé/ho, bude archivován na našem pracovišti pro případ dodatečné kontroly.
Toto opatření vešlo v platnost dne 1. 12. 2019, formulář byl aktualizován dne 14. 11. 2025.
Připomínáme stávající platná opatření:
Příjem a výdej těl zemřelých je prováděn pouze v pracovních dnech, v časových intervalech 7:00-9:00 hod. a 13:00-15:00 hod. Mimo tyto časové intervaly nebude tělo zemřelé/ho přijato ani vydáno.
Tělo zemřelé osoby nebude přijato bez řádné průvodní dokumentace. K příjmu těla zemřelé/ho je nezbytné dodat originální Listy o prohlídce zemřelého, a to nejméně:
Část A, list 1 – prohlídka: ÚZIS ČR, kopie do dokumentace PZS;
Část B1: Matriční úřad.
Tato dokumentace bude vyžadována před příjmem (složením) těla na našem pracovišti. Její pozdější dodání není v žádném případě možné.
Po dobu 2 dnů od data provedení pitvy je uložení těla zemřelé/ho na Ústavu soudního lékařství LF UK a FN HK bezplatné (dle § 4 odst. 4 zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví, v platném znění). Každý další započatý den bude účtován podle platného Cenového výměru FN HK, a to bez výjimky.
Upozorňujeme na nutnost řádného odepisování odvozu těla zemřelé/ho do Knihy příjmu a výdeje těl zemřelých, v rozsahu: datum a čas odvozu, název a fakturační adresa pohřební služby (např. formou razítka), jméno a podpis přebírající osoby, RZ vozidla odvážejícího tělo zemřelé/ho.
Ve věci výše uvedených opatření nebudou ve vztahu k pohřebním službám tolerovány jakékoliv nestandardní postupy. Uvedená opatření jsou ze strany Ústavu soudního lékařství LF UK a FN Hradec Králové právně vymahatelná.
V Hradci Králové 14. 11. 2025